Monday, April 26, 2010

Kampung Sebako Kini

Asssalamualikum wbt,



Saya baru balik dari kampung halaman, tiada apa yang boleh dibanggakan di kampung saya. Saya sedih tiada apa perubahan pada kampung saya. Masih juga masa seperti zaman tinggalan Jepun.Saya tak tahu sampai bila kampung ini akan berubah. Dari segi kemudahan tiada segalanya. Api air dan jalan raya jauh sekali. Kos tambang balik kampung mencercah RM700 pergi balik ke kampung sebako. Kami mengharapkan kepada parti memerintah tolonglah perihatin. Kasihanilah kami. Jika perlu kami merayu, kami merayu pada PM,CM dan Parlimen Rajang dan juga Adun kami D.Asfia. Tolonglah kami. sampai bila kami yang setia dengan tuan-tuan dianak tirikan sekian lama. Sediakanlah pembangunan untuk kami sekurang2nya jalan raya untuk menghubungkan kami dengan kampung Sedi yang cuma 4km dari Kampung Sebako.

2 comments:

  1. Memang amat menyedihkan. Saya memang amat kanal akan keadaan Kpg Sebakau. Saya pernah ke Sebaku malah punya ramai kawan dan saudara di kampung ini.Yang amat menghairankan apakah tidak terlintas di hati nubari beberapa YB yang diberi mandat untuk mencari jalan mengurangkan tekanan hidup penduduk Rakyat telah memberi sokongan padu dan mampat kepada YB. Apakah pula sumbangan dan sokongan yang YB akan berikan kepada rakyat yang telah begitu setia kepada perjuangan PBB dan BN. Kesetiaan mereka seakan menyerupai kesetiaan Hang Tuah kepada Sultan Mahmud, kasihnya mereka kepada YB dan parti seakan kasih Puteri Raden Galoh ( Puteri Gunong Ledang ) terhadap Hang Tuah. Buatlah sesuatu yang bermakna untuk kesejahteraan rakyat agar YB jadi insan ynag menjunjung adat.

    ReplyDelete
  2. munkinkah perlu revolusi untuk pemimpin kita selama tuk...

    ReplyDelete

komen sendiri tanggung sendiri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...