Monday, April 19, 2010

Gambar-Gambar Terkini Kampung Sebako Mukah Sarawak




4 comments:

  1. jambatan yang menghubungkan kampung n tanah perkuburan sangat uzur kelihatan...sekiranya dibaik pulih n dibina jambatan baru (sekiranya ada peruntukan) pasti akan memudahkan lagi urusan penduduk terutamanya dalam urusan pengkebumian

    ReplyDelete
  2. mengikut sumber yang saya perolehi, Jalan dari Ferri Kpg Semop ke kpg Sedi yang ada sekarang bukanlah di bina oleh pihak kerajaan tetapi di bina oleh pihak swasta yang mempunyai kepentingan bagi mengaut hasil ladang kelapa sawit.Baru-baru ini saya dengar cerita daripada sahabat saya yang bekerja sebagai pengurus diladang tersebut pihak syarikat akan membina seratus buah rumah bagi tujuan membela burung walid disana. Wallahualambissawab....

    ReplyDelete
  3. harap-harap burung walit ini nanti akan bertukar menjadi burung ABABIL....untuk menghalau penyaggak yang menghantui di hutan dpb.

    ReplyDelete
  4. baru sehari lepas 2-3/6/2012 saya dan kekuarga balik dari kpg sebako, pertama kali mengguna keanderaan....dari sibu ke jalan kpg sedi..ok/bagus....wow!..bila melincung ke sebako menggunakan jln kelapa sawit.....licin dan licaknya...kebetulan hujan lagi......syukur...sampei juak ke kpg/rumah.dah 54 tahun merdeka baru ada jalan darat ke kpg, itupun pijam jln kelapa sawit.saya difahamkan dari jln ke sedi ke kpg sebako hanya lebih kuran 5 batu/miles sahaja...itupun kerajaan tak mampu nak buat...kempen pilihan raya bukan main lagi...apa saja kerajaan boleh buat... maybe kerana bolehland barangkali.....kesian orang kampung kena tipu sahaja.......walhal penyukung kuat bn.....saya nampak juga sudah ada water line dan tiang eletrik didirikan. tapi belum ada supply.....tapi entah bila agaknya baru ada......semacam umpan/pancing di waktu GE13 sahaja....huh..huh.. banyak lagi mun nak di ceritakan......

    ReplyDelete

komen sendiri tanggung sendiri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...